Ali „plutește ca un fluture, dar înțeapă ca o albină”. Este mamă, imigrantă din România, cu origini romani, și noul star al lumii box-ului. Gipsy Queen (r. Huseyin Tabak) este o curajoasă co-producție germano-austriacă, în care protagonista este interpretată de Alina Șerban, cunoscută pentru rolul impresionant din Singură la nunta mea (r. Marta Bergman, 2018).
Gipsy Queen actualizează tropii bine-cunoscuți ai filmelor despre box, dar situează în jurul acestora o miză socială mult mai arzătoare, concentrându-se pe povestea lui Ali. Dezmoștenită de propriul tată pentru nașterea unui copil dintr-o relație nerecunoscută de acesta, Ali va imigra în Germania, acolo unde încearcă să se țină pe linia de plutire, prin diverse job-uri. Curând redescoperă că-și poate canaliza furiile în ringul de box, un sport pe care-l practicase înainte sub îndrumarea tatălui ei.
Filmul devine chiar mai percutant datorită sârguinței inflamabile a personajului lui Șerban, care a ales mereu proiecte care abordează tematici sociale de actualitate, unde universul romani era celebrat și discutat, condamnând totodată formele periculoase ale discriminării etnice.
Gipsy Queen amintește inevitabil de documentarul Roboțelul de Aur (r. Mihai Dragolea și Radu Mocanu, 2015), care suprinde devenirea Steluței Duță într-o campioană europeană a boxului. Un caz mai îndepărtat este filmul Dangal (r. Nitesh Tiwari, 2016), block-buster-ul hindi despre un tată care-și antrenează fiicele în arta wrestling-ului. Noile drame sportive acaparează cu avânt narațiunile despre femei, printr-un efort considerabil de-a echilibra balanța reprezentării genurilor și identităților, în acele specii de filme tradițional destinate publicului masculin. Schimbările se întâmplă.