În stilul său caracteristic, Wes Anderson revine cu un nou film în culori efervescente, cu o coloană sonoră antrenantă și dialoguri alerte și foarte detaliate, pline de referințe culturale.
Cineastul se folosește din nou de artificiul poveștii în poveste și plasează acțiunea din Asteroid City, care a avut premiera mondială anul acesta la Cannes, pe două planuri diferențiate cromatic: cel multicolor al spectacolului de teatru pentru care se repetă și cel alb-negru, al culiselor. Umorul tipic nu lipsește nici el. Fiicele protagonistului sunt numite după constelații, unul dintre personaje este menționat cu numele de Mercedes Ford, iar tonomatul care vinde pământ este una dintre cele mai trăsnite invenții marca Wes Anderson.
Planul creației artistice formează în sine un tot unitar, care poate fi urmărit și fără contextul echipei de actori și regizori din spate. Asteroid City este orașul în care se petrece acțiunea și locul în care se organizează convenția de astronomie la care participă personajele, un grup de tineri cu intelect peste medie, la care se adaugă părinții acestora. Fiecare ajunge acolo cu dramele și problemele lor, iar poveștile de dragoste se înfiripă pentru ambele generații. Totul până când un extraterestru ce zâmbește la poze apare de nicăieri pentru a fura asteroidul ce dă numele localității, iar autoritățile încearcă cu nerușinare să acopere evenimentul la care au fost martori zeci de oameni.
Cu o distribuție de excepție ce îi reunește pe Jason Schwartzman – actorul fetish al lui Anderson, Scarlett Johansson, Tom Hanks, Jeffrey Wright, Tilda Swinton, Adrien Brody și Margot Robie, Asteroid City conturează o ironie acidă la adresa guvernului și a industriei artistice.
Duminică, 18 iunie, ora 21:45, în Piața Unirii