În comedia neagră Marygoround, aflată anul acesta în competiția TIFF-ului, Daria Woszek se abate de la normă pentru a aduce pe marele ecran o categorie de persoane mult prea puțin reprezentate: femeile înaintate în vârstă, adesea forme de fond, simple surse de sfaturi înțelepte sau înverșunare la amintirea greșelilor din trecut. Sunt mama, soția sau profesoara personajului principal, dar mai niciodată ele însele protagonistele, și chiar și mai rar de atât femei în controlul propriilor destine. În debutul său în lungmetraj, Woszek pune în lumina reflectoarelor o femeie care îndrăznește să fie eroina propriei vieți, cu bune și cu rele.
Maria (Grazyna Misiorowska) duce o viață singuratică, dominată de rutină: trăiește singură într-un orășel de provincie și își câștigă traiul ca vânzătoare la un magazin local. În ziua în care împlinește cincizeci de ani, o vizită la ginecolog îi dezvăluie că menopauza se apropie. Doctorul, vădit nepăsător cu privire la situația ei, o întreabă dacă s-a mai schimbat ceva în viața ei – dacă încă mai e virgină? E o întrebare irelevantă din punct de vedere medical, dar subliniază o intruzivitate cu care multe femei sunt obișnuite și o atitudine împărtășită de mai toți cei care o cunosc. E considerată o ciudată, o figură demnă de milă, implicația fiind că personalitatea îi e definită de statutul sexual și de ce face cu corpul său. Din perspectiva Mariei, însă, lucrurile stau cu totul diferit.
Cu toate acestea, interpretează greșit întrebarea doctorului și se grăbește să ia mai mult estrogen sintetic decât necesar pentru a încetini efectele. Brusc, femeia aspră, căită, care are un apartament plin de icoane și obiecte religioase, nu-și mai poate ține sub control fanteziile sexuale. E mai degrabă o experiență adolescentină, internalizată, cu romane de dragoste, telenovele siropoase și băi în cada pe ale cărei margini stau fecioare turnate și din care poate vedea icoana cu Iisus. Părul până acum mereu strâns la spate explodează într-o mare de culoare roșiatică. E aceeași femeie de 50 de ani, dar acest 50 a devenit dintr-odată sexi, interesant.
Ușa larg deschisă către tărâmul fanteziilor face Marygoround să iasă în evidență. Pe măsură ce mintea și corpul Mariei se transformă, culorile de pe ecran se schimbă și ele și nuanțe de roz și roșu încep să invadeze albastrul sacru în care îi e scăldat apartamentul. Atunci când începe să flirteze cu un angajat al unui magazin de haine, nu e clar dacă un bărbat real încearcă să profite de aparenta sa vulnerabilitate sau acesta, simplu produs fictiv al unei imaginații renăscute, îi joacă după bunul plac. Indiferent de situație, știe ce vrea, știe când se oprească, iar împlinirea nu îi e condiționată de existența un bărbat, oricât de radical li s-ar părea celor din jur. Când se întoarce la obiceiurile sale din început e, așa cum sugerează și titlul, aceeași femeie completă dintotdeauna, încă stăpână pe propriul destin.