Ajuns anul acesta la cea de-a doua ediție, Drama Room este un program menit să le ofere regizorilor, scenariștilor și producătorilor români interesați de realizarea de seriale sau miniserii resursele necesare pentru a accesa industria atât de prolifică în ultimii ani. Aceștia vor fi îndrumați atât în ceea ce privește dezvoltarea conținutului original, cât și în demersul de înțelegere a dinamicii pieței internaționale și de finanțare a proiectelor.
Pe parcursul acestei ediții, organizate în parteneriat cu Netflix România, creatorii celor cinci proiecte selectate vor parcurge un program intensiv de trei zile din care nu vor lipsi workshopurile de grup și sesiunile de feedback aplicat cu tutorele programului, Eilon Ratzkovsky, un studiu de caz al unui serial de succes din Europa de Est cu producătorul Ales Pavlin (The Last Socialist Artefact), dar și sesiunea de lucru pe teme fundamentale ale storytelling-ului cu Anna Nagler, Director of Local Language Original Series pentru Europa Centrală și de Est, și Christopher Mack, Director of Creative Growth pentru Netflix International.
Printre cele cinci proiecte selectate se numără Dark Histories, o miniserie documentar horror în care realitatea se întâlnește cu conspirațiile, creată de Alex Țibu și Șerban Racovițeanu, câștigătorii ediției de anul trecut a Full Moon Script Contest, Nailing It, de Doru Vatavului, despre o femeie de 30 de ani care, părăsită chiar în dimineața în care trebuie să se mute cu logodnicul în primul său apartament, se vede nevoită să-și refacă viața alături de Nea Gigi, un bărbat conservator cu care locuiește pe timpul renovării, dar și Squash a Bug for Me, al lui Alex Olteanu, în care un tată divorțat și fiul său de opt ani intră într-o casă abandonată dintr-o pădure din care se aude muzica unui pian. În The Debt, creat de Andrei Redinciuc și Carol Ionescu, doi escroci fură un obiect misterios pentru a-și achita o datorie, moment în care se trezesc în mijlocul unei lupte de putere între un gangster cu valori morale, un criminal psihopat și șeful mafiei din oraș, în timp ce Vanishing Point, co-scris de Bogdan și Radu Bărbulescu și Adrian Bîlă, ne transportă în 2035, unde un doctor și familia lui fug de propriul trecut și o pandemie recentă numai pentru descoperi o nouă amenințare: fobia socială.
Eilon Ratzkovsky are o carieră de peste 25 de ani, în care a produs lungmetraje și seriale TV în Israel și întreaga lume. În ultimii doi ani, a fost tutore pentru TorinoFilmLab și Biennale College Cinema. Este șeful QUIDDITY, o companie de conținut specializată în dezvoltarea de drame TV de înaltă calitate pentru rețele europene și șef de studii pentru TFL Extended.
Anna Nagler s-a alăturat Netflix în 2020 și este omul din spatele celui de-al doilea serial original polonez Netflix, The Woods, adaptat după thrillerul scris de Harlan Coben. Anna a cooperat anterior ca producător independent pentru Watchout Studio (The Coldest Game). A lucrat pentru HBO Polonia, unde, în calitate de Director de Dezvoltare, a fost responsabilă cu supravegherea dezvoltării unor producții de succes precum The Pact și Wataha. A lucrat pentru Mission: Afghanistan, Giggle of Fate și Spider Web la Akson Studio. De asemenea, a lucrat pentru multe seriale TV, de la dezvoltare la producție, la TVN și Canal+.
Christopher Mack a fost Senior Vice President of Scripted Content pentru compania Stage 13, unde a supervizat toate seriile originale, inclusiv producțiile Netflix nominalizate la Emmy, Special și It’s Bruno. Înainte de Stage 13, Chris a condus Warner Bros. Workshop, programul de scenarii și regie dedicat profesioniștilor care erau la începutul carierei în televiziune. Ocupând acest rol peste 10 ani, Chris a mentorat peste 100 de scenariști și 50 de regizori, printre care sunt nume de top ale industriei de azi. A fost implicat în producția unor seriale precum Two and a Half Men and Smallville. Înainte de Warner Bros., Chris a lucrat timp de 7 ani pentru seriale precum ER, The Practice și The New Twilight Zone. După ce a absolvit Loyola Law School, Chris a început să lucreze la NBC Studios ca asociat și a urcat rapid într-o poziție executivă. A supervizat show-uri precum The Fresh Prince of Bel-Air sau In the House.
Ales Pavlin este producător de film și televiziune. Este co-fondator și coproprietar al PERFO Production, una dintre cele mai importante companii slovene independente de producție de film și televiziune, înființată în 2005. A absolvit Universitatea de Economie din Ljubljana, unde a obținut o diplomă de licență în economie, iar mai târziu a obținut un doctorat la Universitatea de Arte Dramatice din Belgrad. De asemenea, este profesor la Academia de Teatru, Radio, Film și Televiziune (AGRFT) din Ljubljana, capitala Sloveniei. În 2012, European Film Promotion (EFP) l-a selectat pentru programul Producers on the Move din cadrul Cannes. Este membru al Academiei Europene de Film (EFA), al Clubului Producătorilor Europeni (EPC) și al Consiliului Național pentru Cultură al Republicii Slovenia.