Competiția What’s Up Doc revine pentru al patrulea an la rând cu zece documentare, care își desfășoară poveștile pe o linie subțire între realitate și ficțiune; zece povești care sfidează convențiile genului și propun un adevăr mai fluid, unul afectiv și cinematic.
Invenția (r. Courtney Stephens, 2024) spune povestea ficționalizată a doctorului holistic Jay, care îi lasă moștenire fiicei lui un dispozitiv de vindecare electromagnetic. Documentarul o are ca personaj principal pe fiica reală a doctorului Jay, pe care îl vedem în filmări de arhivă din aparițiile lui televizate. Tot despre tați absenți în spirit, documentarul Saturn (r. Daniel Tornero, 2024) se infiltrează în cele mai intime și dureroase discuții ale unei familii apăsate de rușinea că bunicul lor a fost arestat pentru abuz de minori.


Un alt documentar cu un secret de familie atotconsumator la mijloc, Chitara flamenco a lui Yerai Cortes (r. Anton Álvarez, 2024) construiește imaginea chitaristului Yerai Cortes nu doar prin prisma muzicii lui, ci și prin cultura din care se trage. Mistress Dispeller (r. Elizabeth Lo, 2024) are în centrul său o industrie ce seamănă cu un episod din Black Mirror, una formată din profesioniști antrenați și angajați să rupă relațiile extraconjugale. Scrisori de pe strada Wolf (r. Arjun Talwar, 2025) e un portret onest al mentalităților europene, documentar regizat de indianul Arjun, care a emigrat în Polonia acum mai bine de zece ani.



Filmat în Azerbaijan, într-un sat din vârf de munte, The Return of the Projectionist (r. Orkhan Aghazadeh, 2024) aduce împreună un pensionar și un tânăr cineast care repară un proiector vechi, pentru a înființa un cinema în comunitatea lor. Competiția ne duce chiar mai departe de Azerbaijan, în Pakistan, țara natală a regizorului Danial Shah. Documentarul Make It Look Real (2024) se desfășoară între patru pereți ai unui studio foto aparte, unde oamenii plătesc pentru a-și vedea imaginea în poze departe de a fi reale. Pe partea cealaltă a globului, în Loss Adjustment (2024) de Miguel Calderón, Pedro, un agent de asigurări transformat pe nepusă masă în iubitor de artă, călătorește de-a lungul și de-a latul Mexicului, balansând permanent între expertiza în daune într-o societate coruptă și prețul dezvoltării unei sensibilități estetice.


ILOVERUSS (r. Tova Mozard, 2025) e o scrisoare de dragoste dedicată prieteniei de 20 de ani dintre regizoare și Russ, un personaj al Hollywoodului care a purtat multe „fețe” de-a lungul timpului. În timp ce ea își exersează abilitățile regizorale și el pe cele actoricești, realitatea începe să semene cu o iluzie ce se îndepărtează de bula în care trăiesc cei doi. Și nu în ultimul rând, într-o animație suprarealistă care adeseori aduce în față procesele din spatele cortinei, Endless Cookie (2025) al fraților Seth și Peter Scriver dezvăluie un portret de familie care își extinde subiectele de conversație de la amintiri din copilăria celor doi, până la ce înseamnă identitatea individuală și colectivă.

